OrganikAgro – Kamil Rabenda i Michał Krysiak

W polskiej ekobranży pojawiają się gracze, którzy kładą taki sam nacisk na jakość, wydajność i zbudowanie skutecznej dystrybucji. Na takie wartości stawia spółka OrganikAgro. O tym, co ma do zaoferowania i jak pozyskuje partnerów biznesowych opowiadają: Kamil Rabenda, prezes zarządu oraz Michał Krysiak, wiceprezes zarządu OrganikAgro

Rozmawia: Marcin Fajerski

OrganikAgro jako polska firma jest jednym z najbardziej wydajnych na świecie producentów ekologicznej galanterii śniadaniowej ze zbóż ekspandowanych. Jakie były początki OrganikAgro? Jaka idea przyświecała stworzeniu ekologicznej alternatywy dla produktów konwencjonalnych tego typu?

Kamil Rabenda: Spółka OrganikAgro powstała w 2012 r., by produkować wysokiej jakości, zdrowe – ekologiczne lub konwencjonalne – sypkie produkty ze zbóż ekspandowanych. O tym, że jesteśmy jednym z najbardziej wydajnych producentów tych wyrobów świadczy zastosowana przez nas najnowocześniejsza szwajcarska technologia ekspandowania, tzw. puffingu, wydajność i jakość niemieckich maszyn pakujących oraz japońskie urządzenia, zapewniające bezpieczeństwo produktów dla naszych konsumentów.
Michał Krysiak: OrganikAgro posiada jedną z większych w Europie, ekologicznych upraw zbóż i stąd właśnie pomysł na produkcję ekologicznej galanterii śniadaniowej – jako alternatywy dla produktów konwencjonalnych z tej kategorii.

Jaka jest zatem oferta OrganikAgro? Jakie produkty zbożowe ona obejmuje i w jakim stopniu spółka może zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ten asortyment w ekobranży?

Kamil Rabenda: Oferta OrganikAgro to przede wszystkim kompleksowość obsługi naszych partnerów biznesowych. Jej zakres obejmuje produkcję ekologicznych oraz konwencjonalnych sypkich produktów z ekspandowanej gryki, owsa, prosa, pszenicy, orkiszu, żyta, jęczmienia oraz innych zbóż według zapotrzebowania naszego klienta. Nasze produkty występują zarówno w formie naturalnej, jak i w powłokach słodkich, w formie musli oraz mieszanek ziarnowych. Realizujemy zamówienia w opakowaniach zbiorczych i jednostkowych pod marką własną naszych klientów.
Michał Krysiak: Naszym głównym celem jest zaoferowanie rynkowi ekologicznej galanterii śniadaniowej na niespotykaną dotąd skalę 20 mln opakowań jednostkowych rocznie. Zależy nam na nawiązaniu współpracy z grupą producentów galanterii śniadaniowej oraz sieciami handlowymi, które chcą wzbogacić swoją ofertę w kategorii sypkich śniadaniowych produktów ekologicznych pod swoją marką własną.

Jakie są atuty oferty ekologicznych produktów śniadaniowych ofertowanych przez OrganikAgro?

Kamil Rabenda: Główne atuty naszych produktów wynikają z technologii ekspandowania, tzw. puffingu, którą wykorzystujemy do produkcji. Puffing umożliwia ekspandowanie ziaren zbóż wyłącznie z użyciem temperatury i ciśnienia, bez stosowania substancji chemicznych. Do ekspandowania tą metodą używa się całych ziaren zbóż, zawierających wszystkie cenne składniki odżywcze znajdujące się w ziarnie – błonnik, minerały i witaminy, a krótki czas obróbki termicznej minimalizuje straty witamin. Dodatkowym atutem uzyskanego produktu jest krucha i chrupka tekstura, atrakcyjny wygląd oraz wysokie walory smakowo-zapachowe.

Jakimi sukcesami może pochwalić się już OrganikAgro? Jakie działania obecnie Państwo realizujecie? Jaka jest obecna strategia rozwoju firmy?

Michał Krysiak: Rozpoczęliśmy dystrybucję naszych produktów na terenie Europy i jesteśmy w trakcie finalizacji pierwszych kontraktów na terenie kraju. Widzimy bardzo duże zainteresowanie naszymi produktami w krajach zachodnich, Skandynawii, krajach nadbałtyckich oraz w Polsce. Strategia rozwoju firmy wynika z obecnej sytuacji w branży FMCG. Zauważamy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju na polskim i zagranicznym rynku, szczególnie w kategorii marek własnych, w segmencie ekologicznych i konwencjonalnych produktów galanterii śniadaniowej.

Więcej w magazynie Ekodostawcy…

W lutowym magazynie wywiad z Piotrem Kalamanem i Zbigniewem Kozłowskim z firmy Symbio!