Konsumenci we Włoszech stawiają na coraz zdrowsze śniadania – wynika z najnowszych badań agencji Nielsena. We włoskim menu śniadaniowym coraz częściej królują bowiem produkty ekologiczne, bezglutenowe i pełnowartościowe.

Agencja Nielsena wzięła pod lupę śniadania 54 300 konsumentów we Włoszech i porównała je z wynikami sprzedażowymi super- i hipermarketów. Z najnowszych analiz wynika, że wśród Włochów zwiększyły się na produkty śniadaniowe niezawierające szkodliwych składników. Mowa o niezdrowych tłuszczach, cukrach, oleju palmowym, laktozie i glutenie. Włoscy konsumenci coraz chętniej sięgają natomiast po produkty bogate w błonnik czy białko. Okazuje się, że asortyment Free-From Food generuje 42,1% sprzedaży w obrębie segmentu śniadaniowego. Mieszkańcy Włoch poszukują na opakowaniach produktów na „najważniejszy posiłek dnia” informacji o braku oleju palmowego – 27,1% sprzedaży, wysokiej zwartości błonnika – 7,4%, z pełnego przemiału – 7,2%. We Włoszech znacząco wzrósł popyt na artykuły spożywcze z cukrem trzcinowym – o 17,2%, bez oleju palmowego – o 13,1%, bez dodatku cukru – o 10,6%, z mąką ryżową – o 9,8%, z obniżoną zawartością cukru – o 8,3% i certyfikatem rolnictwa ekologicznego – o 8,3%. Produkty te generują 12,2% sprzedaży w obrębie segmentu śniadaniowego.