Tekst: Marcin Fajerski

Firma Smak Natury ma prawie jedenastoletnie doświadczenie w sprzedaży detalicznej i dystrybucji ekoproduktów, a także dwuletnie w ich imporcie. Z powodzeniem wykorzystała je do stworzenia kompleksowej oferty własnego samoobsługowego sklepu. – Nasza oferta obejmuje obecnie 6 tys. pozycji magazynowych, z czego 4 tys. posiada certyfikat ekologiczny – mówi menedżer Smaku Natury, Tomasz Kaliński. – W związku z tym zdecydowaliśmy się na rozbudowę. Powierzchnia sali sprzedaży wynosząca ok. 170 m2 została powiększona o ok. 20 m2.

Wszystko dla ekoentuzjastów
Bakalie, przetwory warzywne i owocowe, produkty zbożowe, napoje, nalewki, wina, zioła i przyprawy. W Smaku Natury konsumenci odnajdą większość poszukiwanych produktów ekologicznych, wyeksponowanych w wielu działach. Co istotne, w sklepie znajduje się też duży wybór świeżych bioproduktów, tzn. owoców i warzyw; mięs i wędlin; nabiału oraz certyfikowanego pieczywa.

Dla wymagających i wygodnych
Firma aktywnie monitorując nowości wprowadzane na rynek i zainteresowanie nimi konsumentów, na bieżąco aktualizuje ofertę Smaku Natury o poszukiwane produkty. Asortyment dostępny w sklepie stacjonarnym można również zamówić przez Internet. – Mając łatwy dostęp do 6 tys. produktów, za przygotowanie zamówienia zabieramy się zaraz po jego otrzymaniu – dodaje Tomasz Kaliński. – To dlatego jesteśmy gotowi zrealizować dostawę na terenie Warszawy nawet w ciągu 2 godzin od otrzymania zamówienia.

Dla stałych klientów
Konsumenci do częstszych zakupów zachęcani są również poprzez program lojalnościowy. Karty rabatowe ze zniżką 3% przysługują klientom przy zakupie powyżej 100 zł. Rabat zwiększa się kolejno o 1 i 2% przy zakupach powyżej 300 i 500 zł. Do tej pory pracownicy Smaku Natury wydali łącznie 14 tys. kart rabatowych. Tylko od początku tego roku zarejestrowano transakcje na ok. 1,5 tys. różnych kart stałego klienta.

Orientacja na potrzeby
Zespół Smaku Natury kładzie też bardzo duży nacisk na kompleksową i kompetentną obsługę konsumentów. Każdy klient przestępujący próg może liczyć na profesjonalne porady, a także pomoc np. w wyniesieniu zakupów do samochodu. Zachętą do zakupów w sklepie stacjonarnym są również degustacje, a także promocje organizowane regularnie co dwa tygodnie na wybrany asortyment. W lipcu zorganizowano dodatkowo Happy Hours – w okresie wakacyjnym codziennie do godz. 11 konsumenci otrzymywali 15% rabatu na wszystkie produkty. Produkty w atrakcyjnych cenach wyeksponowane są również na regale promocyjnym.
Warszawski Smak Natury udowadnia, że kompleksowa oferta produktów odgrywa takie samo znaczenie w budowaniu zaufania konsumentów, jak sprawna obsługa i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów.