W 2016 r. rozpoczyna się Uniwersytet Sprzedaży EKOdostawcy. O nowatorskim pomyśle stworzenia cyklu profesjonalnych szkoleń skierowanych do właścicieli delikatesów ekologicznych w całej Polsce i potrzebie podnoszenia kompetencji sprzedażowych i menedżerskich opowiada Karolina Kałdońska, wydawca magazynu EKOdostawcy

 Rozmawia: Marcin Fajerski

 Jaka idea przyświeca organizacji Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy?

 Obecnie kadra menedżerska delikatesów ekologicznych może pogłębiać wiedzę z zakresu produkcji żywności, dietetyki, alergii i nietolerancji pokarmowych, a także zastosowania i funkcjonalności produktów certyfikowanych. Zdecydowanie natomiast brakuje szkoleń ze skutecznego handlu, marketingu i psychologii sprzedaży, które mają kluczowe znaczenie dla dochodowości biznesu. Z ankiety przeprowadzonej na potrzeby magazynu EKOdostawcy wynika, że aż 6 na 10 właścicieli sklepów z produktami ekologicznymi poszukuje profesjonalnego doradztwa dotyczącego właściwego zarządzania swoją placówką. Obsługa klienta, wystrój sklepu, aranżacja półki czy kompletowanie oferty stanowią zbiór niezbędnych umiejętności, które należy ciągle doskonalić. Dlatego właśnie powstał Uniwersytet Sprzedaży EKOdostawcy.

Gdzie odbywać się będą szkolenia Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy i co będzie obejmował ich program?

 Szkolenia odbywać się będą w wybranych hotelach na terenie Polski lub centrach konferencyjnych znajdujących się w największych aglomeracjach kraju. Dwa pierwsze spotkania zaplanowaliśmy w Poznaniu i Warszawie. Kolejne odbędą się w: Bydgoszczy, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Łodzi oraz Szczecinie.

Program Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy został opracowany na podstawie setek rozmów przeprowadzonych z detalistami i personelem ekodelikatesów. Obejmuje on techniki sprzedaży, zacieśnianie relacji z klientami, aranżację sklepu i visual merchandising oraz inne umiejętności potrzebne do osiągnięcia finansowego sukcesu.

 

Jaką formę będą miały szkolenia zaplanowane w ramach Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy?

 

Formuła Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy opiera się na dobrze sprawdzonym modelu interaktywnych warsztatów prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów spoza branży. Szkolenie trwa cały dzień, z przerwą kawową i obiadową. Kończy się ono uroczystą ceremonią wręczenia certyfikatów dla uczestników Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy w danym mieście oraz poczęstunkiem.

W jednym szkoleniu udział bierze do 15 zaproszonych uczestników. W ten sposób każdy z nich ma szansę na znaczne podniesienie swoich kompetencji menedżerskich i sprzedażowych, a także wymianę opinii i doświadczeń handlowych.

 

Od 3 do 5 uczestników wybranego szkolenia może wytypować partner Uniwersytetu Sprzedaży EKOdostawcy w wybranym mieście. Jakie korzyści się z tym wiążą?

Dla potencjalnych partnerów Uniwersytet Sprzedaży EKOdostawcy jest doskonałym narzędziem umożliwiającym budowanie albo zacieśnianie relacji handlowych ze sklepami z danego regionu. W ten sposób partner zyskuje wizerunek firmy dbającej o rozwój rynku i edukację.

Logo partnerów USE będzie każdorazowo zamieszczane na zaproszeniach. Otrzymają oni poza tym możliwość dystrybucji własnych materiałów podczas szkolenia i rozstawienia roll-upu. Ponadto zapowiedzi każdej planowanej edycji i fotorelacje z zakończonych już szkoleń regularnie publikowane będą na łamach magazynu EKOdostawcy – wraz z informacjami o sponsorach.