Wydajnością 1,5 tony ziarna na godzinę i produkcją pozwalającą w zaledwie 2 godziny zapełnić samochód ciężarowy gotowymi wyrobami, Soligrano potwierdza swoją pozycję lidera na polskim rynku produktów ze zbóż ekspandowanych. Firma intensywnie rozwija portfolio produktowe, skupiając się przede wszystkim na produktach z linii Soligrano BIO.

Produkty ze zbóż ekspandowanych to nisza na polskim rynku spożywczym, którą skutecznie wypełnia Soligrano wraz z podmiotem powiązanym OrganikAgro – największym w Europie producentem zbóż ekspandowanych. Podział zadań między współpracującymi firmami jest dokładnie przemyślany i jasno określony. OrganikAgro koncentruje się na całościowym procesie produkcji, w którym najwyższą wartością jest dostarczenie wysokiej jakości gotowych produktów do sprzedaży, za którą to odpowiada firma Soligrano. – Od samego początku zależało nam na tym, aby stworzyć firmę oferującą wysokiej jakości produkty, która stanie się wiodącym producentem zbóż ekspandowanych. Przyjęta przez nas strategia rozwoju jest skuteczna, bowiem już teraz jesteśmy największą w Polsce i Europie firmą dostarczającą produkty ze zbóż ekspandowanych – komentuje Kamil Rabenda, Prezes Zarządu, Soligrano i OrganikAgro.

Budowanie mocnego brandu Soligrano to jeden z głównych celów postawionych przez zarząd firmy. Jak podkreśla Katarzyna Augustyniak, brand manager marki Soligrano: – Zbudowanie silnej marki jest długotrwałym procesem, który może udać się tylko przy konsekwentnej realizacji poszczególnych elementów strategii marketingowej. Obecnie widzimy już efekty naszych działań. Przede wszystkim nasze produkty i firmę zaczynają dostrzegać sieci handlowe oraz klienci biznesowi. Zainteresowanie ze strony odbiorców stale rośnie, dlatego systematycznie poszerzamy naszą ofertę produktową. Kładziemy również bardzo duży nacisk na marketing skierowany do klienta detalicznego oraz rozwój poszczególnych subbrandów.

Polska, Europa, Świat…

Najnowocześniejsza technologia ekspandowania (puffingu) zbóż wdrożona w fabryce sprawia, że obecnie przedsiębiorstwo nie ma praktycznie konkurencji mogącej zagrozić jej w drodze na szczyt rynku spożywczego w Polsce i Europie. – Jesteśmy w stanie wyprodukować około 14 tys. ton gotowego produktu rocznie i widzimy, że bez potencjału eksportu oraz ważnego dla nas rynku B2B, nie wykorzystamy w pełni naszych możliwości produkcyjnych – przyznaje Kamil Rabenda.

Jak dodaje, firma jest w stanie „zalać” polski rynek produktami ze zbóż ekspandowanych. Dlatego rozwój sprzedaży to główny cel biznesowy firmy. W tej chwili Soligrano dystrybuuje produkty na rynki Europy Zachodniej, wśród których kluczowym partnerem jest Wielka Brytania oraz Skandynawia.

W sierpniu pierwszy transport produktów firmy dotarł do Chin, co jest efektem strategii poszerzania rynków zbytów realizowanej przez Soligrano. – W Chinach już jesteśmy i teraz pracujemy nad wejściem do innych krajów Bliskiego Wschodu. Próba wdrożenia naszej oferty w krajach egzotycznych wynika z niestandardowego podejścia do produktów zbożowych. Do tej pory były one prezentowane tylko, jako produkt śniadaniowy. My spojrzeliśmy na tę grupę szerzej i jako pierwsi zaproponowaliśmy, aby stosować zboża ekspandowane w bardzo różny sposób, np. jako zdrowa przekąska, świetny dodatek do deserów, zup, sałatek, czy nawet jako panierka do mięsa. Obecnie nie mamy w Polsce konkurencji, która może zapewnić produkt tej jakości. Jako nieliczni na świecie jesteśmy w stanie zagwarantować powtarzalną jakość ziaren – podkreśla Rabenda.

Firma z Dobronia w województwie łódzkim może pochwalić się licznymi certyfikatami, w tym ważnym dla marki certyfikatem ekologicznym oraz innymi certyfikatami potwierdzającymi jakość, m.in. BRC, IFS Food oraz ISO 22000:2006. Jedną z widocznych przewag konkurencyjnych firmy jest fakt, że Soligrano może oferować powtarzalnej wielkości ziarna oraz posiada produkty pochodzące z upraw ekologicznych.

Przede wszystkim BIO, ale nie tylko

W Soligrano nic nie dzieje się bez przyczyny. Firma analizuje trendy w zakresie konsumpcji, ale również stylu życia Polaków, a także Europejczyków, aby móc dobrze wpasować się z nowymi produktami w stale zmieniające się potrzeby konsumentów.

Soligrano od samego początku działalności wysoko postawiło sobie poprzeczkę, skupiając się na wytwarzaniu produktów przyjaznych dla zdrowia konsumentów. Firma weszła na rynek polski oferując przede wszystkim linię produktów BIO z najróżniejszych zbóż poddanych ekspandowaniu, np. Soligrano BIO Gryka, Soligrano BIO Amarantus, Soligrano BIO Owies czy Soligrano BIO Jagły – Obecnie widzimy mocny zwrot ku żywności ekologicznej, dlatego dostarczanie na rynek EKO produktów zostało wpisane w długofalową strategię działania firmy. Cały czas poszerzamy ofertę o produkty ekologiczne w naszej linii Soligrano BIO – zaznacza Katarzyna Augustyniak. Wśród nowych produktów BIO wymienić należy orkisz z jagodami Soligrano BIO, owies z porzeczką Soligrano BIO oraz jagły ekspandowane z miodem i koncentratem soku z czarnej porzeczki z porzeczką BIO prezentowane w półce śniadaniowej.

Jednak obok produktów BIO firma stawia mocno na produkcję konwencjonalną. W ofercie znajdują się także produkty z miodem i owocami, np. jagły ekspandowane z miodem z  truskawkami,  żyto ekspandowane z miodem z jabłkami z cynamonem oraz produkty dla dzieci Puffinki. Wśród najnowszych wdrożeń warto zwrócić uwagę na produkt Soligrano Make My Day, czyli linię produktów śniadaniowych. Soligrano Make My Day cynamonowe żyto i Soligrano Make My Day jagły z truskawkami to propozycje na smaczne śniadania lub szybkie przekąski w pracy. Nowością są również posypki L’Apetite: jęczmień ekspandowany z groszkiem zielonym i marchewką oraz pszenica durum ekspandowana z pomidorami i zielonymi oliwkami to propozycje nie tylko gotowych posypek, które sprawdzą się jako dodatek do sałatek lub zup ale również smaczna przekąska.

Soligrano prężnie poszerza ofertę produktów śniadaniowych. Dlatego cały czas poszukuje do współpracy partnerów biznesowych oraz sieci handlowych, które chcą pod marką własną uzupełnić swój asortyment produktami ekologicznymi.

Bezpieczny proces ekspandowania

Ekspandowanie (inaczej puffing), to proces polegający na zwiększeniu objętości i struktury ziaren. Zaraz po zbiorze, ziarna przechodzą dokładną selekcję. W początkowym etapie zostają oczyszczone i pozbawione łuski, po czym są poddawane obróbce gorącą parą wodną pod wysokim ciśnieniem. Produkt zyskuje kilkanaście razy większą objętość, przyjemny zapach i lekką, chrupiącą formę. Zboża ekspandowane są gotowe do spożycia i sprawdzają się jako produkty śniadaniowe, ale także jako przekąska czy dodatek do sałatek, zup, deserów, ciast i innych przekąsek. Najważniejszą zaletą puffingu jest fakt, że w procesie produkcji nie stosuje się żadnych dodatków chemicznych.

*****

O firmie SOLIGRANO

Soligrano to polska marka, podmiot powiązany z OrganikAgro – największym i najnowocześniejszym producentem zbóż ekspandowanych w Polsce. Misją firmy jest propagowanie zdrowego stylu życia i pomysłowego gotowania zgodne z ideą zbilansowanej diety. Soligrano oferuje zboża w nowoczesnej odsłonie – lekkie, pyszne, wartościowe. Idealne jako oryginalny dodatek do śniadań, posiłków obiadowych, wypieków, deserów i przekąsek.

Firma posiada szereg certyfikatów potwierdzających jakość produktów, m.in.: Certyfikat ekologiczny, wydany przez Bioekspert Sp. z.o.o. (Jednostka Certyfikująca w rolnictwie ekologicznym); Licencję na produkty bezglutenowe wydaną Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej; Certyfikat IFS Food wydany przez TUW NORD Polska Sp. z.o.o; ISO 22000:2006 – certyfikat dla zakładu produkcyjnego produktów marki Soligrano wydany przez TUW NORD Polska Sp. z.o.o; Certyfikat Global Standard for Food Safety wydany przez TUW NORD Polska Sp. z.o.o.

Więcej informacji: www.soligrano.pl, www.soligranobio.pl, www.soligranolapetite.pl