Sieci handlowe w Polsce zyskują coraz większe udziały w sektorze BIO. Sprzedaż żywności ekologicznej w naszym kraju nadal rośnie. Na wzrostach tych nie mogą jednak skorzystać rodzimi producenci, dystrybutorzy i detaliści – podaje Puls Biznesu.

Największe sieci w kraju przejmują udziały w rynku produktów ekologicznych. Sprzedaż asortymentu BIO wciąż jest zadowalająca. Wyniki wiodących firm w branży nie odzwierciedlają jednak tej tendencji. Umacnia się bowiem pozycja dużych operatorów w dystrybucji detalicznej oraz silnych graczy w branży spożywczej, poszerzających swoje portfolio o ekożywność. Z większą rozpoznawalnością, zapleczem finansowym, a więc i nakładami na marketing nietrudno zbudować im dystrybucję i osiągnąć zadowalającą sprzedaż. Krajowi producenci, dystrybutorzy oraz detaliści stoją przed wyzwaniem integracji biznesu oraz promocji polskiej produkcji. Ich piętą achillesową pozostaje też skuteczny marketing. Trudno będzie im przebić wielomilionowe inwestycje koncernów. Należy jednak podkreślić, że o ile w branży spożywczej stanowią one niekiedy nawet 20% całorocznych przychodów netto, o tyle w sektorze EKO wskaźnik ten wynosi niecałe 3%.