Krakowski Biovert działa na rynku od ponad 11 lat i nadal pozostaje lokalnym liderem w sprzedaży produktów ekologicznych, bezglutenowych, wegetariańskich i funkcjonalnych. Jak zrodziła się idea otwarcia sklepu i jak rodzinnej firmie udało się osiągnąć rynkowy sukces?

 Tekst: Marcin Fajerski

IMG_9463Pomysł otwarcia jednego z pierwszych Krakowie sklepów z bogatą ofertą produktów ekologicznych pojawił się w rodzinie pani Barbary Grzybek-Korgól już w 2004 r.: – W trosce o zdrowie własne i najbliższych zmieniliśmy styl odżywiania i zaczęliśmy poszukiwać żywności naturalnej, wolnej od szkodliwych substancji – wspomina. – Chcieliśmy, aby również inni mieli łatwy dostęp do zdrowego jedzenia. Tak zrodziła się idea sklepu Vert o powierzchni ok. 50 m². Po kilku latach został on zmodernizowany i powiększony o kolejne 50 m². W ten sposób nasz punkt przekształcił się w delikatesy ekologiczne Biovert. Logiczną kontynuacją naszego rozwoju w 2007 r. było uruchomienie sprzedaży internetowej.

Dla każdego coś dobrego

Obecnie oferta Biovert obejmuje prawie 2000 indeksów produktowych i systematycznie jest poszerzana. W delikatesach konsumenci odnajdą nie tylko certyfikowane bakalie, produkty zbożowe, miody i produkty pszczelarskie, przetwory, dania gotowe, napoje, desery czy żywność dla dzieci, ale również wina w jakości BIO, suplementy diety, naturalne i organiczne kosmetyki oraz środków piorących i czyszczących dla alergików. Sklep Biovert zaskakuje też bogatym wyborem świeżych produktów ekologicznych: pieczywa, mięsa oraz wędlin, nabiału, warzyw i owoców. Ponadto delikatesy Biovert mogą poszczycić się stale rozwijanym działem z żywnością bezglutenową, bezcukrową, niezawierającą laktozy, a także odpowiednią dla wegetarian i wegan.

IMG_9477Ważne jest podejście

Biovert bardzo starannie dobiera asortyment, stawiając na bezpośrednie kontakty z dostawcami oraz właścicielami gospodarstw. – To najlepszy sposób, aby stworzyć unikalną ofertę ekologicznych produktów wysokojakościowych – podkreśla Barbara Grzybek Korgól. – Jesteśmy pierwszymi klientami naszych delikatesów. Przywiązujemy więc dużą wagę do skutecznej ekspozycji towarów, a wprowadzanie nowości zawsze poprzedza u nas poznanie drogi produktu od pola na talerz, a także degustacje i próby. Interesujące przepisy kulinarne oraz porady klienci znajdą na naszej stronie internetowej – nadmienia.

Interaktywnie i proaktywnie

Za pośrednictwem strony biovert.pl można również zamówić produkty z oferty delikatesów. Rodzinna firma skutecznie zachęca też klientów do częstszych wizyt w sklepie stacjonarnym, organizując degustacje, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami i promocje. Ponadto konsumenci mogą skorzystać z programu lojalnościowego, który uprawnia do rabatów, np. w Złote Czwartki stali klienci otrzymują 8% zniżkę na zakupy. Warto nadmienić, że Biovert wspiera wiele lokalnych inicjatyw zorientowanych na promowanie zdrowego stylu życia. – Ok. 11 lat temu, kiedy otwieraliśmy nasze delikatesy, odwiedzali je przede wszystkim klienci zainteresowani dietetyką oraz ci, którzy musieli zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe – opowiada Barbara Grzybek-Korgól. – Od tamtego czasu świadomość konsumentów ze wszystkich przedziałów wiekowych znacząco się zwiększyła. Bardzo cieszy nas, że mamy w tym czynny udział – podsumowuje.