Żywność ekologiczna w Polsce to 0,3 proc. całego rynku spożywczego a jej wartość szacowana jest na 810 mln zł. Zwiększająca się świadomość konsumentów w kwestii nawyków żywieniowych powoduje, że nie jest to tylko przejściowa moda tylko stały trend, co potwierdza, że rynek jest w fazie dynamicznego wzrostu, który będzie jeszcze trwał kilka najbliższych lat. Obecnie rynek rośnie w tempie 20 proc. rok do roku i szacuje się, że w ciągu najbliższych 10 lat osiągnie wartość 3 mld zł. W 2013 roku TNS Polska przeprowadził sondaż, z którego wynika, że co trzeci Polak kupował produkty ekologiczne, a dla 4 proc. Polaków stanowiły one podstawę diety. Natomiast rok później w badaniach przeprowadzonych przez SGGW możemy zobaczyć, że 50 proc. polskich konsumentów kupowało żywność ekologiczną a 11 proc. na stałe włączyło ją do swojej diety. Wszystkie te dane pokazują jaki potencjał drzemie w EKObranży.