PHU AKA Wiesław Wierucki sukcesywnie poszerza portfolio asortymentowe o nowości poszukiwane przez diabetyków, osoby na diecie bezglutenowej, a także produkty ekologiczne. O najnowszych trendach i tendencjach na rynku oraz najbliższych planach firmy opowiada jej dyrektor ds. handlu i logistyki, Sławomir Barański.

Rozmawia: Marcin Fajerski

W Polsce są Państwo pionierem w dystrybucji ksylitolu i liderem w produkcji i handlu żywności na jego bazie. Co skłania firmę AKA do rozwoju w tym kierunku?

 

W cząsteczce ksylitolu pozyskiwanego z drzewa brzozy znajduje się zaledwie 5 atomów węgla, podczas gdy cukry węglowe takie jak glukoza, fruktoza, sacharoza i laktoza mają od 6 aż do 12 atomów i fermentują w przewodzie pokarmowym. Ksylitol – dający odczyn zasadowy, a nie kwaśny jak cukier – jest powoli przetwarzany w organizmie z minimalnym udziałem insuliny. Dlatego posiada on ponad 14-krotnie niższy indeks glikemiczny od tradycyjnego cukru buraczanego. Co więcej, zawiera też niemal 2 razy mniej kalorii. Z powodzeniem może natomiast zastąpić cukier pozyskiwany z buraka cukrowego i inne produkty słodzące, redukując płytkę nazębną, pomagając utrzymać mineralizację zębów i powodując zmniejszenie odpowiedzi glikemicznej po posiłku.

Jakie produkty na bazie ksylitolu oferuje obecnie PHU AKA? O jakie nowości poszerzył się ich wybór w ostatnim czasie?

 

W związku z rosnącą podażą ksylitolu na rynku i zwiększającą się świadomością konsumentów dotyczącą znaczenia jego pochodzenia i jakości, pod naszą marką oferujemy coraz szerszy wachlarz atrakcyjnych słodyczy na bazie ksylitolu: cukierki ksylitolki, ksyli-landrynki, lizaki ksylitolowe, ksylidrażetki, ksyli-ryż, a w ostatnim czasie ksyli-mini o smaku miętowym i owocowym. Jesteśmy też wyłącznym dystrybutorem w Polsce angielskich czekolad PLAMIL w wersji słodzonej ksylitolem lub w wersji BIO – słodzonych cukrem trzcinowym i kokosowym. Dobrze sprzedające się produkty PLAMIL pozyskały nową grupę klientów kierujących się certyfikatem rolnictwa ekologicznego na opakowaniu.

 

W ciągu ostatnich miesięcy firma zainwestowała również we własną linię mąk bezglutenowych. Jak przyjęły się one wśród Państwa odbiorców?

 

Wprowadzone przez nas mąki niezawierające glutenu: z pestek dyni, słonecznika, siemienia lnianego, amarantusa, a także jaglana, gryczana biała i ryżowa zostały bardzo dobrze przyjęte. Ich sprzedaż utrzymuje się na zadowalającym poziomie i myślę, że w przyszłym roku ta tendencja się wzmocni.

 

Jakie inne produkty obejmuje oferta PHU AKA? Co stanowi dla Państwa klucz w kompletowaniu oferty dla zainteresowanych partnerów handlowych?

 

Ponieważ wielu naszych odbiorców darzy naszą markę dużym zaufaniem, bardzo skrupulatnie dobieramy asortyment, koncentrując się na produktach, które nie zawierają alergenów i niepożądanych składników, a także na funkcjonalnych nowościach. Oferujemy m.in.: naturalne batony z morwy białej z dodatkiem owoców marki Saintly, nano srebro, złoto i miedź, balsam krzemowy i wegański majonez. Systematycznie powiększamy naszą ofertę.

Na jakie wartości dodane mogą liczyć odbiorcy decydujący się na współpracę z firmą AKA?

Naszym partnerom możemy zapewnić przede wszystkim atrakcyjne minimum logistyczne wynoszące 180 zł, przy którym wysyłka zamówienia jest gratisowa. Dysponujemy też pełnym asortymentem marek naszych produktów. We współpracy z naszymi kontrahentami jesteśmy otwarci na wszelkie zapytania i prośby. W najbliższym czasie będę mogli oni liczyć na jeszcze sprawniejszą obsługę, ale o szczegółach będziemy informować na bieżąco.

Jakie są najbliższe plany PHU AKA na nadchodzący rok?  

Przede wszystkim zamierzamy położyć większy nacisk na sprzedaż czekolad ekologicznych w naszej ofercie i innych nowości. Cały czas też poszerzamy produktowe portfolio: już wkrótce pojawią się nowe kształty i smaki naszych ksylitolowych lizaków. W związku z tym przymierzamy się też do zwiększenia powierzchni magazynowej. Równolegle planujemy realizować zlecenia dla marek własnych. Mamy jeszcze jedno założenie na przyszły rok, nie chcę jednak zdradzić szczegółów. To czy je zrealizujemy zależy od kilku czynników.