W pośpiechu, drodze do pracy, podczas przerwy na krótki posiłek lub w trasie powrotnej do domu. Świadomi konsumenci robiąc codzienne zakupy przywiązują wagę nie tylko do ekologicznej jakości produktów, ale również do lokalizacji sklepu i atrakcyjnych cen. Właśnie ta idea przyświecała stworzeniu nowego konceptu handlowego, jakim jest Organic Zielone Oko

Tekst: Marcin Fajerski

Delikatesy Organic Zielone Oko działają w Warszawie na Saskiej Kępie od niespełna roku, a już zaskarbiły sobie sympatię konsumentów z okolicy jako sklep convenience, gdzie codziennie można kupić żywność w jakości ekologicznej. Stworzenie koncepcji punktu osiedlowego wynikało przede wszystkim z potrzeb konsumentów, w tym również klientów odwiedzających sklepy Organic Farma Zdrowia, które znajdują się głównie w galeriach handlowych lub przy najbardziej uczęszczanych ulicach największych aglomeracji.

Szybko i wygodnie
W badaniach przeprowadzonych na potrzeby spółki Organic Farma Zdrowia wielu respondentów przyznawało, iż nie kupuje ekoproduktów z powodu większej odległości sklepów specjalistycznych od miejsca zamieszkania. – Organic Zielone Oko powstało w odpowiedzi na bieżące trendy w handlu detalicznym – wyjaśnia Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia. – Handel małoformatowy w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Punkty typu convenience zdobyły ogromną popularność, o czym decyduje przede wszystkim łatwość robienia codziennych zakupów. Potrzebę, jaką wyrażali nasi klienci, udało nam się zrealizować w nowoczesnej, a jednocześnie nawiązującej do najlepszych tradycji w handlu koncepcji delikatesów Organic Zielone Oko – tłumaczy.

BIOferta na co dzień
Oferta produktowa sklepu Organic Zielone Oko obejmuje wszystkie artykuły spożywcze w jakości ekologicznej potrzebne do przygotowywania codziennych posiłków: śniadań, obiadów i kolacji. Klienci delikatesów mogą w nich więc kupić przede wszystkim produkty świeże: warzywa, owoce, nabiał, wędliny, soki, oleje i oliwy. W sprzedaży znajdują się także rozmaite przetwory, bakalie, makarony, mąki, inne produkty zbożowe, soki i napoje, dania gotowe w jakości BIO, w tym również te przeznaczone dla dzieci, miody, a nawet żywność bezglutenowa, produkty dla wegetarian i wegan. Co istotne, większość produktów z ekologicznej oferty dostępna jest w bardzo atrakcyjnych cenach, konkurencyjnych dla żywności konwencjonalnej.

Więcej niż sklep
W lokalu znajduje się również wydzielona część bistro, gdzie personel serwuje kanapki, koktajle, soki owocowe i warzywne, a także kawę i herbatę. W najbliższym czasie oferta świeżych przekąsek ma poszerzyć się również o sałatki. Co istotne, wszystkie pozycje z menu przyrządzane są na bazie ekologicznych półproduktów. W Organic Zielone Oko można skorzystać również z bezpłatnego Wi-Fi. W sklepie działa też niewielka piekarnia, gdzie na oczach klientów powstają wypieki, m.in. chleby, francuskie bagietki i croissanty z ekologicznych mąk i innych składników. – Zależało nam na tym, aby zaoferować konsumentom coś więcej poza ofertą produktową. Stąd pomysł na koncept łączący sprzedaż detaliczną z bistrem oraz piekarnią – mówi Sławomir Chłoń.

Co w przyszłości…
W przyszłości spółka Organic Farma Zdrowia może rozważać otwarcie kolejnych punktów Organic Zielone Oko, aby zaspokoić potrzeby konsumentów aglomeracji, którzy przywiązują dużą wagę do pochodzenia żywności, ale poszukują jej w dogodnych lokalizacjach. – Obecnie jesteśmy na etapie testowania punktu Organic Zielone Oko – przyznaje Sławomir Chłoń. – Chcemy zobaczyć, jak nowy koncept się przyjmie i sprawdzić czy konieczne będą jego modyfikacje – podkreśla.

Więcej w magazynie EKOdostawcy…