Na Biofach swoje produkty prezentowało aż 2348 firm. Co istotne, aż 70% z nich pochodziło spoza Niemiec. Silną reprezentacją wystawców i profesjonalistów odwiedzających targi mogła pochwalić się w tym roku również Polska. – Biofach jest dla nas obecnie bardzo ważnym punktem kalendarza spotkań biznesowych – mówi Zbigniew Kozłowski, członek zarządu i dyrektor handlowy Symbio Polska S.A. – Tegoroczna edycja okazała się dla nas pod wieloma względami bardzo owocna. Mieliśmy okazję porozmawiać z naszymi stałymi partnerami handlowymi. Pozyskaliśmy do naszego portfolio również tych nowych. Poza tym targi pozwoliły nam zapoznać się z najnowszymi trendami w ekobranży.

Niektóre firmy z kraju na targach miały swoją premierę. – W roku 2015 mieliśmy okazję zadebiutować na Biofach jako wystawcy – mówi Katarzyna Barczyk, właścicielka marki Puffins. – Przekonaliśmy się, że targi dają naprawdę ogromne możliwości w zakresie budowania relacji biznesowych i wymiany kontaktów handlowych. Na targach nie zabrakło przedstawicieli polskich władz. Obecna była Zofia Szalczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W Norymberdze gościły też polskie stowarzyszenia producentów. – Rola Biofach jako wydarzenia promującego polską produkcję ekologiczną jest nie do przecenienia – mówi Danuta Pilarska, prezes stowarzyszenia Ekoland. – Targi pozwalają też skonfrontować doświadczenia krajowych i zagranicznych ekogospodarstw. Możliwość podzielenia się najnowszymi informacjami i opiniami z innymi producentami ekologicznymi jest bezcenna.

Profesjonaliści uczestniczący w Biofach i Vivaness mogli nie tylko zasięgnąć informacji handlowych z pierwszej ręki, zapoznać się z bieżącymi trendami, ale także zobaczyć wiele innowacyjnych produktów, które na targach miały swoją premierę. Osobną halę w tym roku poświęcono produktom wegańskim. Osoby odwiedzające targi miały okazję nie tylko przejrzeć ofertę wegańskich innowacji, ale również skosztować specjałów serwowanych przez Björna Moschinskiego, nazywanego wegańskim masterchefem. W oddzielnej hali prezentowano natomiast tzw. free-form products, produkty wolnej formy, które wyprodukowano bez wykorzystania składników mogących wywoływać alergie. Żywność wolna od alergenów była też tematem bogatego programu wykładów i szkoleń towarzyszących Biofach. Najwięcej uwagi poświęcono w nich potrzebie stwarzania lepszych warunków zbytu dla ekoproduktów w Europie. W tym celu Kai Kreuzer z portalu Organic-Market.info dokonał podsumowania ostatniego roku w ekobranży w Europie. – Program konferencji i forów towarzyszący targom Biofach 2015 jest pozycją obowiązkową dla wszystkich właścicieli firm, którzy poważnie myślą o rozwoju – mówi Michał Kapica, prezes firmy Smak Natury. – To też doskonała okazja, aby skonfrontować poglądy i wymienić się spostrzeżeniami, aby osiągać lepsze wyniki finansowe.

Targi Biofach i Vivaness po raz kolejny potwierdziły swoją renomę i opinię najbardziej skutecznej platformy komunikacji wszystkich firm z sektora produktów ekologicznych. Liczby wystawców i odwiedzających pozwalają na wysunięcie bardzo optymistycznych prognoz dla branży na najbliższe lata. Redakcja magazynu EKOdostawcy, branżowego patrona medialnego Biofach 2015, już po raz drugi gościła na targach. Obszerna fotorelacja z targów Biofach i Vivaness 2015 już wkrótce, w marcowym numerze magazynu EKOdostawcy.