W ramach V edycji WorldFood Warsaw powstał nowy sektor: nutraceutyki. Objęty został on patronatem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek oraz European Federation of Associations of Health Product Manufacturers EHPM.

Nutraceutyki to produkty, które mogą być uważane za żywność lub jej element. Mają wspomagać utrzymanie zdrowia oraz zmniejszać ryzyko zapadania na choroby cywilizacyjne. Najczęściej spotykanymi nutraceutykami są wyciągi z roślin, ekstrakty oraz preparaty, w składzie których można znaleźć wyizolowane składniki o działaniu prozdrowotnym. W Polsce z roku na rok liczba zwolenników nutraceutyków systematycznie rośnie. Coraz więcej Polaków stara się zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po naturalne suplementy wzbogacające dietę.

Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, organizatorzy WorldFood Warsaw postanowili poszerzyć ofertę wystawienniczą o nutraceutyki. Odwiedzającymi targi są m.in. właściciele sklepów specjalistycznych, kupcy sieci handlowych, stacji benzynowych, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni oraz klubów fitness. – Taka grupa odbiorców może być zainteresowana wzbogaceniem swojej oferty o wyroby obejmujące pojedyncze składniki odżywcze, dietetyczne dodatki do żywności i odżywki, produkty ziołowe i przetwory spożywcze – przekonuje Agnieszka Szpaderska, dyrektorka WorldFood Warsaw.

Więcej informacji o wydarzeniu na stronie: www.worldfood.pl