Zwyczaje zakupowe polskich konsumentów szybko się zmieniają. Z badań platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM wynika, że dla Polaków tak samo ważna jak atrakcyjna cena produktów, jest jakość oraz… Wachlarz usług oferowanych w sklepie. Czynniki te mają równoważne znaczenie aż dla 82% kupujących.

Zwyczaje zakupowe Polaków na przestrzeni ostatnich lat znacząco ewoluowały. Dla 80% klientów rodzimych sklepów coraz większy wpływ na wybór miejsca zakupów ma różnorodność asortymentu. Ponad połowa z nich zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu… A także przyjazne rozwiązania dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych. Wg raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” dla ponad 70% kupujących o wyborze sklepu stacjonarnego decyduje też wygoda zakupów, zaufanie i jakość obsługi. Podejmując decyzje zakupowe, 67% polskich konsumentów sprawdza czy kupowany produkt jest ekologiczny czy naturalny. Dla 65% z nich ważne znaczenie ma, że został wyprodukowany w Polsce. Około 55% Polaków natomiast sprawdza czy produkt pochodzi z tego samego regionu.

Co ciekawe, spora część polskich konsumentów (40%) bierze pod uwagę także fakt, czy producent decyduje się na wytwarzanie swoich produktów w tych miejscach kraju, gdzie odsetek bezrobotnych jest znaczący.