Tegoroczna edycja NATURA FOOD & beECO w Łodzi zaskoczyła uczestników przede wszystkim bogatą ofertą wystawienniczą. To najlepszy dowód, że branża certyfikowanej i funkcjonalnej żywności oraz produktów nieżywnościowych nadal prężnie się rozwija. W targach wzięło udział ponad 350 wystawców z Polski i Europy.

 

Tekst: Marcin Fajerski

W dniach 12-14 października odbyły się już XI targi NATURA FOOD oraz VII edycja targów beECO. Wystawienniczy duet nie zawiódł odwiedzających, którzy mogli zapoznać się z bardzo szeroką ofertą produktów ekologicznych. Pozytywnym zaskoczeniem okazał się też ogromny wybór asortymentowych innowacji: żywnościowych i kosmetycznych. Nie zabrakło również nowości w segmencie środków czyszczących. Targi dobitnie dowiodły, że podaż wysokojakościowych produktów w naszym kraju wciąż się zwiększa.

Ukłon w stronę branży

Tegoroczne targi odwiedziło kilkanaście tys. zaproszonych gości. Wśród nich znaczącą grupę stanowili właściciele i menedżerowie sklepów specjalistycznych. Na NATURA FOOD & beECO pojawiła się też znacznie liczniejsza reprezentacja przedstawicieli największych sieci handlowych. Oznacza to, że łódzkie targi coraz bardziej się profesjonalizują i skutecznie przyciągają osoby zainteresowane nawiązaniem kontaktów handlowych. Równolegle zwiększa się poziom internacjonalizacji wydarzenia. W tegorocznej edycji NATURA FOOD & beECO wzięli udział wystawcy m.in. z Czech, Niemiec, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Atuty programu

Zwiedzających związanych z produkcją i handlem, a także pasjonatów ekologicznego i zdrowego stylu życia do odwiedzenia targów zachęcił z pewnością bogaty program wydarzeń towarzyszących. Właściciele i personel sklepów specjalistycznych, restauratorzy i pracownicy gastronomii mogli pogłębić swoją wiedzę o rynku m.in. na BIObiznes Forum. Po raz pierwszy też redakcje magazynu EKOdostawcy i BIOkurier połączyły siły, aby zorganizować Kongres Ekobranży, który okazał się ogromnym sukcesem. Podczas targów odbyło się także walne zgromadzenie członków Polskiej Izby Żywności Ekologicznej oraz III Forum Alergii.

Nagrodzone innowacje

W tym roku do konkursu o Złoty Medal wystawcy zgłosili aż 60 różnorodnych produktów. Poprzeczka była ustawiona więc dość wysoko, a wybór okazał się niełatwy. Jury konkursowe poza Złotymi Medalami zdecydowało się wręczyć też szereg wyróżnień. W trakcie targów rozstrzygnięto też konkurs na najlepsze produkty beECO. Spośród nich jurorzy wybrali kilka najlepszych produktów kosmetycznych oraz ekologicznych i naturalnych suplementów. Podczas NATURA FOOD & beECO Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wręczyło też nagrody laureatom Konkursu na Najlepsze Gospodarstwo Ekologiczne 2018 r.

NATURA FOOD & beECO to bez wątpienia nadal największe targi ekoproduktów w Polsce i Europie Środkowej, a także najważniejszy punkt kalendarza spotkań biznesowych dla osób związanych z rynkiem. Tegoroczna ich edycja potwierdziła ich prestiż i klasę.