Często nieduża powierzchnia sklepu staje się barierą uniemożliwiającą skompletowanie oferty i skuteczną ekspozycję ekoproduktów. Giełda Zdrowia w Łodzi jest nie tylko wyjątkiem od reguły, ale i chlubnym przykładem tego, jak powinny funkcjonować i wyglądać delikatesy ekologiczne

Tekst: Marcin Fajerski

Znajdująca się na ul. Broniewskiego w Łodzi Giełda Zdrowia działa dopiero od pół roku, a już zaskarbiła sobie sympatię klientów. Według właścicielki sklepu, Izabeli Taczały, to zasługa przemyślanych decyzji i dbałości o potrzeby konsumentów. – Pomysł otwarcia ekodelikatesów kiełkował już od kilku lat – tłumaczy. – Nie działałam jednak pochopnie. Zebrałam informacje i opinie o rynku, a także odwiedziłam funkcjonujące w Łodzi sklepy. Zależało mi, aby stworzyć wyjątkowy punkt z kompleksową ofertą ekoproduktów w dogodnej lokalizacji – mówi.

Oferta bez granic
Giełda Zdrowia zajmuje stosunkowo niewielką powierzchnię 35 m², lecz nie przeszkodziło to właścicielce w skompletowaniu oferty ok. 1,8 tys. produktów. Spośród nich aż 80% posiada certyfikat rolnictwa ekologicznego. – Klientom odwiedzającym nasz sklep oferujemy bogaty wybór żywności certyfikowanej, niskoprzetworzonej i tradycyjnej – mówi Izabela Taczała. – W sprzedaży znajdą m.in. bakalie, świeże owoce i warzywa, zioła i przyprawy, kasze, mąki, makarony, oleje, soki, kawy i herbaty, miody, a także produkty bezglutenowe, wegetariańskie i wegańskie. Oferta obejmuje swoim zakresem również artykuły spożywcze dedykowane matkom i ich dzieciom, a także osobom na diecie bezcukrowej. Staramy się na bieżąco monitorować rynek i dostosowywać się do potrzeb konsumentów – dodaje.

W każdym detalu
Ogromnym atutem łódzkiej Giełdy Zdrowia jest również dbałość o ekspozycję towaru. Już efektowna witryna zachęca potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą sklepu. W strefie kasy wyeksponowano m.in. fachową literaturę, a także kosmetyki naturalne i ekologiczne. Wszystkie pozostałe produkty ustawiono według ich przeznaczenia na designerskich postarzanych regałach wykonanych z drewna. Dlatego klienci nie mają trudności z odnalezieniem poszukiwanych artykułów spożywczych, środków czystości oraz kosmetyków. – Odpowiednia prezentacja ekoproduktów nie tylko ułatwia konsumentom zakupy, ale również ma wpływ na postrzeganie marek i pomaga budować wizerunek sklepu jako miejsca przyjaznego klientom – mówi Izabela Taczała.

Więcej w magazynie EKOdostawcy…