Z raportu „Make it healthy” agencji Nielsena wynika, że w Polsce już 77% badanych wyznaje zasadę „jesteś tym, co jesz” w diecie. W innych krajach europejskich taka odpowiedź uzyskała 76% wskazań. W całej Europie głównym źródłem informacji o produktach są przede wszystkim ich opakowania. Ponad 40% konsumentów czyta produktowe etykiety przed zakupem.

Wg danych raportu „Make it healthy” polscy konsumenci mimo wszystko rzadziej niż inni wierzą stwierdzeniom zamieszczanym na artykułach spożywczych. Częściej natomiast poszukują informacji na portalach i w artykułach. Obecnie aż 1/3 badanych dowiaduje się o funkcjonalności żywności z telewizji. Kolejnym cenionym źródłem wiedzy są dla nich przyjaciele, rodzina oraz specjaliści: lekarze oraz dietetycy.

Co interesujące, wg wyników przedstawionych w publikacji „Make it healthy” świadomość Polaków dotycząca wartości odżywczych produktów ma być wyższa niż u przeciętnego Europejczyka. Aż 54% konsumentów w naszym kraju czyta etykiety. Ok. 61% z nich sięga po produkty z prostą, zrozumiałą listą składników. Ponad 62% natomiast deklaruje, że może zapłacić za produkt więcej, gdy lista składników nie zawiera sztucznych substancji i jest krótka.

Aż 28% ankietowanych Polaków deklaruje, że największą obawę stanowi dla nich wpływ kupowanej żywności na zdrowie. W Europie wskaźnik ten wynosi natomiast zaledwie 18%. To efekt mody na zdrowe odżywianie w Polsce.