Look Food to ciesząca się dużym zaufaniem polska marka zdrowej żywności. Swoje pierwsze kroki firma stawiała jako producent naturalnych soków, jednak szybko zdobyła uznanie klientów, co sprawiło, że dziś w swoim portfolio posiada ponad 200 indeksów i oferuje szeroki asortyment głównie produktów opatrzonych certyfikatem potwierdzającym ich ekologiczny charakter.

 

Tekst: Marcin Fajerski

Kompleksowa oferta Look Food to nie tylko soki, ale również oleje, mąki bezglutenowe, zamienniki cukru, a także przyprawy bez dodatku chemii, zioła czy produkty śniadaniowe. Obecnie zespół Look Food to grupa ponad 100 osób, a większość współpracowników związana jest z marką od samego początku. – Z dumą chwalimy się własnym zakładem produkcyjnym wyposażonym w nowoczesny park maszynowy. Posiadamy też dużą przestrzeń magazynową, którą sukcesywnie rozbudowujemy – opowiada Maciej Niewiadomski, członek zarządu Look Food Sp. z o.o. – Stawiamy również na doświadczony zespół badawczo-wdrożeniowy, który każdego dnia czuwa nad bezpieczeństwem produktów, a współpraca ze sprawdzonymi dostawcami surowców i opakowań jest gwarantem najwyższej jakości i ma realny wpływ na szybki rozwój firmy – dodaje.

 

Szeroka oferta dostępnych produktów

Produkty marki Look Food są szeroko dostępne na rynku. – Nasze produkty można znaleźć zarówno w osiedlowych sklepach, jak i na półkach ze zdrową żywnością największych hipermarketów. Nie zapominamy również o konsumentach będących zwolennikami zakupów online. Zwiększenie dostępności produktów to zasługa działu handlowego, który tworzą osoby z bogatym doświadczeniem handlowym, pasjonaci zdrowej żywności. Tym, co pomaga nam w nawiązywaniu długofalowej współpracy, jest przede wszystkim kompleksowa oferta. Nasi partnerzy dzięki naszym produktom bez problemu stworzą półkę ze zdrową żywnością. Wyróżnia nas również gwarancja szybkich dostaw, dostępność produktów oraz atrakcyjna cena – mówi Łukasz Walczak, członek zarządu Look Food Sp. z o.o. – Chętnie wspieramy swoich partnerów: zapewniamy katalogi, ulotki czy standy, oferujemy szkolenia z dietetykiem oraz systematycznie bierzemy udział w wydarzeniach branżowych – podkreśla.

 

Wytrwale uzupełniany asortyment

Ponieważ spółce zależy na nieustannym rozwoju, sukcesywnie wprowadza na rynek produkty nie tylko najwyższej jakości, ale i będące odpowiedzią na oczekiwania klientów. – Do działania najbardziej motywuje nas uznanie konsumentów. Aktualnie cały czas stawiamy na rozwój sprzedaży i wdrażanie nowych produktów. Dążymy do tego, aby współpraca z naszymi partnerami handlowymi była na jak najwyższym poziomie. Przeprowadzamy profesjonalne warsztaty i szkolenia dla dystrybutorów zarówno z zakresu właściwości i zastosowania produktów, jak i zdrowego odżywiania – mówi Marta Walasińska-Nowocin, pełnomocnik zarządu ds. marketingu. – Staramy się wdrażać nowoczesne narzędzia marketingowe, organizować atrakcyjne akcje handlowe. Stawiamy też na PR i działania marketingowe, których celem jest nie tylko promocja produktów, ale przede wszystkim edukacja społeczeństwa w zakresie żywienia oraz prowadzenia zdrowego stylu życia. Mocno wspieramy różnego rodzaju wydarzenia branżowe, a także konferencje i kongresy dietetyczne. Nasza praca zostaje zauważona i doceniona przez ekspertów z branży. Świadczą o tym nagrody, jak np. EkoInnowacja przyznana przez magazyn EKOdostawcy dla bezglutenowej i ekologicznej mąki bananowej czy prestiżowa nagroda Przebój FMCG 2018 w kategorii Innowacyjny Produkt Spożywczy dla ekologicznego purée z dyni. W ostatnim czasie uznanie zdobyła również linia przypraw naturalnych od Look Food. Nasze przyprawy bez chemii zostały wyróżnione srebrem w kategorii przyprawy i marynaty podczas tegorocznej edycji konkursu Perły Rynku FMCG – nadmienia.

 

Zgodnie z oczekiwaniami

Look Food nieustanie porządkuje ofertę i wprowadza nowe produkty. Rok 2018 to dla marki przede wszystkim rozwój kategorii „przyprawy”. – Poszerzyliśmy też ofertę mąk bezglutenowych. Wprowadziliśmy m.in.: mąkę bananową, z pestek dyni czy tapioki. Ostatnio w ofercie znalazły się również ekologiczne ketchupy. Ponieważ jedne z pierwszych produktów w naszym portfolio nieustannie cieszą się zaufaniem, postanowiliśmy wprowadzić naturalne soki bez dodatku cukru w poręcznych butelkach. Są idealne do szkoły, pracy czy na wycieczkę. Wśród ich smaków klienci odnajdą m.in.: buraka, czereśnię, granat, gruszkę, wiśnię czy żurawinę – mówi Marta Walasińska-Nowocin. – Zależy nam, by nasz asortyment jak najlepiej trafiał w oczekiwania i potrzeby konsumentów. Dlatego też obecnie jesteśmy w ostatniej fazie jego porządkowania.

Jednym z największych wyzwań firmy w najbliższym czasie będzie zapewnienie optymalnej, atrakcyjnej ceny produktów z certyfikatem ekologicznym. – Jestem pewien, że przed nami jeszcze długa lista tego rodzaju nowości. O ich wprowadzeniu będziemy na bieżąco informować na łamach magazynu EKOdostawcy – podsumowuje Łukasz Walczak.