GFS Poland wprowadzając na rynek bezglutenową markę Incola, wysoko ustawiło poprzeczkę. Firma udowodniła bowiem, że produkty ze znakiem przekreślonego kłosa mogą wybornie smakować i wyróżniać się zadowalającym składem. O drodze do sukcesu i wykorzystania pełni możliwości opowiada Anna Kalita, dyrektor zarządzająca firmy GFS Poland Sp. z o.o. i właścicielka marki Incola.

Rozmawia: Marcin Fajerski

Jak narodziło się GFS Poland i marka Incola? Jak na przestrzeni lat firma ewoluowała? Co zadecydowało o jej sukcesie?

 

Firma GFSP została założona przez zespół specjalizujący się w technologiach produkcji bezglutenowej. Jesteśmy producentami wyrobów polskiej marki Incola, która istnieje od 2011 r. Pierwszymi produktami były makarony i płatki, a obecnie nasze portfolio składa się z blisko 50 indeksów. Z czasem wyspecjalizowaliśmy się w wyrobach piekarniczych. Dążymy do tego, aby Incola [z łac. mieszkaniec] dosłownie zagościła w każdym domu, w którym dba się o zdrową i zbilansowaną dietę. Aktualnie nasze produkty postrzegane są przez konsumentów jako wyroby wysokiej jakości i co najważniejsze smaczne, a nasze hasło „100% możliwości” oddaje w pełni nasze starania, by coraz więcej osób wzbogacało dietę o produkty bezglutenowe. Właśnie dzięki tym cechom jesteśmy dzisiaj obecni w kilkunastu tys. punktów detalicznych i sieciach handlowych. Osobiście od 11 lat mam zdiagnozowaną celiakię i wiem, jak ważne dla naszych klientów są smak i „czysta etykieta” produktu.

 

Jakie cele i działania GFS Poland zrealizowało w 2017 i 2018 r.?

Rok 2017 był dla nas szczególnie intensywny. W maju otrzymaliśmy Międzynarodowcy Certyfikat Bezpieczeństwa Żywności IFS Food, a w czerwcu wzięliśmy udział w Targach Free From  w Barcelonie. Od września wszystkie nasze produkty posiadają Licencjonowany Znak Przekreślonego Kłosa. Były to kroki, które przełożyły się na wzrost naszej konkurencyjności oraz zwiększyły zaufanie i rozpoznawalność marki Incola. W 2017 r. rozszerzyliśmy ofertę produktów m.in. o wyroby cukiernicze. Dodatkowo zatrudnienie wzrosło o 40%, utworzyliśmy wewnętrzny dział marketingu oraz znacząco rozbudowaliśmy park maszynowy. W poprzednim roku rozszerzyliśmy sieć dystrybucji, wchodząc w nowe kanały sprzedaży, co skutkowało 100-proc. wzrostem sprzedaży naszych produktów w stosunku do roku 2016. Cały czas pracujemy nad tym, by żywność bezglutenowa była bardziej dostępna, a tym samym była dla każdego.

Jakie produkty znajdują się w portfolio marki Incola i co sprawia, że cieszą się one coraz większym powodzeniem wśród odbiorców?

W naszej ofercie można znaleźć szeroką gamę bezglutenowych chlebów i ciast, mąk, makaronów, produktów śniadaniowych oraz szybkie przekąski. Konsumenci są naszą inspiracją do działania. Słuchamy ich opinii i potrzeb, analizujemy je oraz wdrażamy. Dbamy o wartościowy skład wyrobów, design opakowań i smak, który trudno odróżnić od glutenowych odpowiedników. Eliminujemy alergeny, co sprawia, że każdy może znaleźć coś dla siebie.

Nasze relacje z konsumentami są szczególnie cenne dla naszych dystrybutorów, ponieważ wpływają one na intensyfikację zainteresowania produktami Incola także wśród osób, u których nie ma przeciwskazań do spożywania glutenu.

 

Na co w swojej działalności GFS Poland kładzie szczególny nacisk?

 

Poza wysoką jakością oraz coraz lepszym smakiem, GFS Poland jako właściciel marki Incola, bardzo mocno pracuje nad budowaniem relacji z partnerami biznesowymi. To oni bowiem umożliwiają dotarcie do jak największej liczby klientów. Utożsamiamy się z nimi i wspieramy w zwiększaniu sprzedaży naszych wyrobów poprzez prowadzenie szkoleń produktowych, szybką obsługę czy wsparcie marketingowe. Wiemy, że o długofalowym sukcesie nie decyduje jednorazowa sprzedaż, a zwiększanie satysfakcji i rozwój obecnych klientów. Mamy nadzieję, że szczególnie chleby Incola codziennie goszczą już  w tysiącach polskich rodzin.

 

W jakich kanałach sprzedaży firma rozwija dystrybucję? W jakich krajach można znaleźć produkty GFS Poland?

Kanały sprzedaży, na które kładziemy szczególny nacisk to dystrybutorzy hurtowi oraz sklepy specjalistyczne ze zdrową żywnością. Stale współpracujemy z sieciami, spełniając ich wysokie i indywidualne wymagania. Nieustannie poszukujemy również możliwości zaistnienia w kanałach sieci sprzedażowych FMCG oraz HoReCa.

Nasz eksport opiera się głównie na rynkach europejskich. Nasze produkty dystrybuujemy m.in.: do Słowacji, Węgier, Czech, Bułgarii, Włoch, Niemiec, krajów Beneluksu i Irlandii.

 

Na co mogą liczyć detaliści decydujący się na współpracę z GFS Poland? Jakie są jej korzyści?

Jesteśmy prężnie rozwijającym się producentem żywności bezglutenowej. Cały czas podejmujemy wyzwania, by wprowadzać nowe produkty wpisujące się w światowe trendy. Korzyści ze współpracy z taką firmą jest wiele i często wprost spełniają oczekiwania partnerów handlowych.

Klient może liczyć na bezpośredni kontakt z producentem, co oznacza szybką  i skuteczną obsługę. Jest to możliwość posiadania w ofercie wysokiej jakości produktów z coraz bardziej rozpoznawalną marką Incola. Umożliwia to otrzymywanie na bieżąco informacji o promocjach oraz nowościach produktowych. Do współpracy z klientami podchodzimy indywidulanie i dobieramy atrakcyjną ofertę upustów oraz promocji. Dla placówek, które nie mają jeszcze w ofercie żywności bezglutenowej to szansa na pozyskanie nowej grupy klientów i wprowadzanie produktów dedykowanych wyłącznie danym odbiorcom.

 

 

Jakie są najbliższe plany rozwoju GFS Poland?

Najbliższe, jak i długoterminowe plany rozwojowe to nieustanna praca działu rozwoju i jakości nad produktami. Wewnątrz firmy wdrażamy nowe technologie produkcyjne oraz systemy jakościowe.

Stawiamy na ustawiczny rozwój świadomości i wiedzy w oparciu o panujące trendy rynkowe. Chcemy sprzedawać najlepsze wyroby bezglutenowe, by naszym klientom dawały „100% możliwości” i pełną satysfakcję. W r. 2018 chcemy utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży i dalszy rozwój produkcji. To są ogromne wyzwania, ale już pierwszy kwartał 2018 r. pokazuje, że jest to możliwe.

Te cele osiągamy m.in. poprzez budowanie silnej pozycji marki Incola na rynku krajowym i nieustanne poszerzanie oferty asortymentowej. Bardzo mocno zintensyfikowaliśmy działania marketingowe w celu wzmocnienia komunikacji z konsumentami oraz wsparcia sprzedaży. Pracujemy nad stałym rozwojem obecnych kanałów sprzedażowych na rynku krajowym oraz zagranicznym. Przebijamy się do czołówki producentów obecnych w Polsce. A dla naszych nowych klientów mam dobrą radę: spróbujcie produktów Incola, są naprawdę smaczne.