Marka Incola firmy GFS Poland sukcesywnie podbija rynek produktów bezglutenowych w Polsce i za granicą. O jej wprowadzeniu, dynamicznym rozwoju, asortymentowym portfolio i przywiązaniu do wysokiej jakości mówi Anna Kalita, dyrektor zarządzająca firmy.

 

Rozmawia: Marcin Fajerski

 

Jak powstała marka Incola i na jakie wartości stawia w swojej działalności?

 

Marka Incola powstała w 2011 r. Od początku naszym celem jest dostarczanie konsumentom przede wszystkim smacznych i bezpiecznych produktów bezglutenowych. Trzymanie się tego założenia spowodowało, że wypracowaliśmy sobie opinię producenta dostarczającego wysokiej jakości wyroby. Nieustannie tworzymy okazje do dialogu z konsumentami, co pozwala nam pracować nad produktami, których od nas oczekują. Naszą mocną stroną i tym, co bardzo pomaga nam w rozpoznawaniu i zrozumieniu potrzeb konsumentów, jest również to, że 2 osoby mające kluczowy wpływ na rozwój marki są na rygorystycznej diecie bezglutenowej od kilkunastu lat.

 

 

Jakie kategorie produktowe obejmuje portfolio marki Incola?

Wyspecjalizowaliśmy się przede wszystkim w produkcji pieczywa bezglutenowego oraz coraz mocniej rozwijamy kategorię wyrobów cukierniczych. Konsumenci znają i cenią również nasze ręcznie formowane makarony – bardzo często mamy przyjemność czytać opinie, że są tak dobre jak glutenowe, a nawet lepsze!

Posiadamy również rozbudowaną kategorię mąk i płatków – płatki wyróżniają się tym, że są prażone i to ich chrupkość odróżnia je od konkurencji. W portfolio znajdują się również przekąski na słodko i na słono w małych, funkcjonalnych opakowaniach. Dlatego można je z łatwością ze sobą zabrać na wakacje, do pracy czy do szkoły.

 

 

Jakie produkty można uznać za flagowe dla marki Incola? Co jest wyznacznikiem działań dla Państwa firmy?

Uważamy, że najważniejszym wyznacznikiem naszych działań są opinie osób, dla których tworzymy produkty. Bardzo dużym docenieniem jest dla nas zdobyta w czerwcu 2018 r. nagroda przyznawana właśnie przez konsumentów. Świeży chleb z ziarnami Incola został wyróżniony jako najsmaczniejsze pieczywo bezglutenowe 2018 r. W kategorii „chleb o przedłużonej trwałości” znowu nasz najnowszy chleb Vitalfit ciemny z ziarnami zajął w tej samej kategorii III miejsce. Do konkursu przystąpili wszyscy czołowi producenci produktów bezglutenowych. Wygrywając, staliśmy się liderem smaku pieczywa bezglutenowego o przedłużonej trwałości.

Oprócz smaku przywiązujemy znaczną uwagę do funkcjonalności opakowań produktów, a to przyniosło rozgłos naszemu MiniBrownie. Oprócz wysoko ocenianego smaku, konsumenci doceniają kieszonkową wielkość ciastka.

 

 

Co zadecydowało o sukcesie marki Incola? Co sprawia, że Państwa produkty cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców?

Koncentrowanie się na klientach i konsumentach pozwala nam na kreowanie produktów, których oczekują, co ma znaczący wpływ na wzrost popularności marki oraz zaufania do producenta. Produkty Incola to nie tylko produkty bezglutenowe, ale również te kierowane do wegan, wegetarian, osób nietolerujących laktozy czy jaj. Ponadto dbamy, aby produkty miały pozytywny wpływ na zdrowie, np. poprzez wysoką zawartość błonnika. WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) za produkt bogaty w błonnik uznaje ten, który cechuje się zawartością błonnika wynoszącą co najmniej 6%. Najnowszy chleb Vitalfit ciemny z ziarnami Incola zawiera aż 12% błonnika. Unikalnych właściwości można dopatrywać się w każdym produkcie, który stanowi „rusztowanie” dla codziennej diety. Z opinii zarówno bezglutenowych konsumentów, jak i tych, którzy nie są na diecie bezglutenowej, wiemy, że wybierają nasze produkty z uwagi na smak nieróżniący się od produktów zawierających gluten.

 

Na co mogą liczyć właściciele sklepów i kupcy, którzy zdecydują się na współpracę z firmą?

Duży nacisk kładziemy na dbałość o relacje z osobami, które decydują się na dystrybucję naszych produktów. Zależy nam, aby dzięki współpracy z nami miały one możliwość rozwijania swojego biznesu i dotarcia do nowych klientów. Do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie, ponieważ rozumiemy, że inne potrzeby mają sieci handlowe, a jeszcze inne hurtownie czy sklepy specjalistyczne. Wszystkim odbiorcom służymy naszą wiedzą ekspercką z zakresu diety bezglutenowej oraz innowacyjnymi produktami, którymi wyróżnią swoją ofertę. Ponadto każdy klient otrzymuje od nas wsparcie w postaci: specjalnych promocji budujących wielkość koszyka zakupowego, przyciągania klientów do kategorii, specjalnych ofert oraz ofert skierowanych do konsumentów. Te elementy pozwalają nam rozwijać długofalową współpracę z naszymi partnerami biznesowymi, która przekłada się na wymierne korzyści dla obu stron.