Przez ponad 10 miesięcy Rapunzel z 30 innymi firmami i stowarzyszeniami z ekobranży w Niemczech zebrał opinie 108 tys. konsumentów na temat GMO w rolnictwie i na talerzu. Wszystko w ramach inicjatywy FOODprint.

Akcja FOODprint wystartowała we wrześniu 2017 na festiwalu firmy Rapunzel One World. Jej inicjatorzy podczas wydarzeń branżowych i targów zachęcali uczestników do podzielenia się swoimi poglądami na temat GMO. Wszystko po to, aby stworzono odpowiednie regulacje prawne dla żywności modyfikowanej genetycznie. Z oceną ryzyka, zgodami, kontrolami łańcucha dostaw i oznakowaniem tych produktów. Elke Röder, członkini niemieckiej Organizacji Rynku Ekologicznego BÖLW twierdzi, że konsumenci powinni mieć większy dostęp do informacji na temat metod produkcji żywności i w związku z tym istnieje potrzeba stworzenia jednolitych przepisów dla producentów stosujących GMO.