… czy tak brzmi przepis na sukces? Przeczytajcie artykuł o nowej sieci sklepów, która ma plany wejść do grona najważniejszych graczy na rynku detalicznym.

Nowa sieć sklepów specjalistycznych EKOzakupy.pl w stosunkowo niedługim czasie osiągnęła bardzo silną pozycję w województwie kujawsko-pomorskim. Plany nowego gracza w handlu detalicznym są bardzo ambitne. W ich realizacji ma pomóc biznesowe know-how, duża świadomość marketingowa oraz kompleksowa oferta ekologicznych produktów. EKOzakupy.pl to przykład rozwijania inwestycji oraz zgrabnej integracji biznesu z pasją.

Tekst: Marcin Fajerski

02EKOzakupy.pl powstały z inicjatywy spółki Attila oraz Grupy Kapitałowej Immobile. Doświadczenie zdobyte w innych branżach oraz dobra znajomość rynku ułatwiły założycielom realizację przedsięwzięcia, a jego finansowy sukces przekroczył oczekiwania samych pomysłodawców. Obecnie w ramach sieci działają już 4 punkty w Bydgoszczy i jeden w Plewiskach pod Poznaniem. – Jako GK Immobile nieustannie obserwujemy zmiany zachodzące na rynkach i dostosowujemy do nich nasze działania – mówi Maciej Świerzyński, członek zarządu Attila Sp. z o.o. – Nasza obecność w różnych sektorach i branżach umożliwia nam wieloaspektowe spojrzenie na tendencje rynkowe. Dynamicznie powiększająca się liczba wymagających konsumentów, świadomie dokonujących decyzji zakupowych z racji zainteresowania jakością i składem produktów, skłoniła nas do stworzenia największej w regionie kujawsko-pomorskim, sieci czterech delikatesów ekologicznych oraz nowoczesnej platformy internetowej.

Silna podstawa

Delikatesy EKOzakupy.pl wyróżnia bogata oferta ekoproduktów, obejmująca ponad 2,500 certyfikowanych wyrobów. Wśród kategorii tworzących asortyment sklepów, znajdują się artykuły dla kobiet, mężczyzn i dzieci. – Dostarczamy świeże bioprodukty tj. warzywa, owoce, nabiał, mięsa, wędliny, produkty zbożowe, zioła, przyprawy, słodycze, przetwory, oraz wiele innych towarów. – mówi Dariusz Aranowski, członek zarządu Attila Sp. z o.o.   – Posiadamy szeroką gamę kosmetyków i naturalnych artykułów drogeryjnych. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się wyroby dla alergików, osób na diecie bezglutenowej, specyfiki wzmacniające odporność oraz suplementy odchudzające i oczyszczające – nadmienia.

00 OtwierajaceKomfort zakupów

Kompleksowa oferta to jeden z wielu atutów sieci EKOzakupy.pl Przestrzeń sklepową wszystkich punktów zaprojektowano i urządzono z dużą starannością i dobrym wyczuciem estetyki. – Zależy nam, aby przyjazny klimat zamieniał codzienne zakupy w przyjemność – przekonuje Maciej Świerzyński. – Nie zatrzymujemy się tylko na sprzedaży pełnowartościowych artykułów. Prowadzimy aktywną edukację społeczną w zakresie odżywania i zdrowego stylu życia oraz rozwijamy biznes w sposób zrównoważony. Naszą siłą jest rozumienie  potrzeb klienta i wsłuchiwanie się jego oczekiwania. Każda sugestia ma dla nas znaczenie. Naszą przewagą jest kompleksowość oferty: od lokalnego rolnika po dostawców z Polski, Europy Zachodniej i spoza granic Unii Europejskiej. Z zaangażowaniem też budujemy oparte na zaufaniu relacje z naszymi dostawcami, spośród których każdy jest beneficjentem – zaznacza.

01Nie tylko sprzedaż

Właściciele i inicjatorzy sieci EKOzakupy.pl podkreślają, że EKOzakupy.pl to nie tylko sprzedaż i model prowadzenia biznesu, ale również filozofia i misja, poparta pasją poszczególnych członków zespołu, którzy rozumieją sens całego przedsięwzięcia. – Aktywnie propagujemy zdrowy styl życia wśród wszystkich grup wiekowych, począwszy od najmłodszych – tłumaczy Dariusz Aranowski. – Aktywnie monitorujemy też trendy i nieustannie aktualizujemy ofertę, na bieżąco wprowadzając nowości i popularne produkty.

Dobra łączność

Towar dostępny w sklepach stacjonarnych sieci można zamówić również przez Internet. Wysyłka zamówienia przygotowywana jest zaraz po otrzymaniu zlecenia. Pozwala to na realizację dostaw w ciągu doby. – Idea powstania sieci rozwija się wraz ze wzrostem oczekiwań nabywców – mówi Dariusz Aranowski. – Klienci szukają czegoś więcej niż zdrowej żywności. Oczekują także kompetentnej obsługi, przyjaznej atmosfery i przydatnej wiedzy. W planach jest poszerzanie grona dostawców i wspieranie lokalnych producentów. Zależy nam też, aby włączać się w inicjatywy promujące zdrowe odżywianie i uprawianie sportu.

Na dużą skalę

Nadrzędnym celem sieci EKOzakupy.pl jest zatem konsekwentne budowanie świadomości marki poprzez działania marketingowe, kampanie reklamowe, sponsoring, jak również ujednolicenie wewnętrznej aranżacji i zewnętrznej reklamy sklepów. EKOzakupy.pl chcą również utrzymać wysokie standardy obsługi klientów. – Wdrażamy obecnie program lojalnościowy „Klub EKOzakupy.pl” i planujemy efektywnie go wykorzystać w ramach akcji wspierających sprzedaż – zdradza Maciej Świerzyński. – Znaczący sukces osiągnęliśmy w przestrzeni eCommerce, stając się  w krótkim czasie jednym z  czołowych sklepów internetowych w kraju pod względem liczby odwiedzin. Zespół naszych specjalistów uruchamia aktualnie kompleksową strategię w oparciu o najnowsze rozwiązania e-commerce i m-commerce. Koncentrujemy się też na budowaniu kompetentnego zespołu i optymalizacji technik zarządzania pięcioma sklepami  stacjonarnymi i sklepem internetowym. Zależy nam bowiem, aby przygotować sieć do dalszej ekspansji.