Firma badawcza GfK Polonia opublikowała najnowszy raport o rynku health & wellness w Polsce, którego wyniki pozwalają na wysunięcie bardzo optymistycznych prognoz dla ekobranży. Wśród Polaków rośnie bowiem popularność produktów ekologicznych, prozdrowotnych oraz dietetycznych. Ponad 43% respondentów badań GfK Polonia deklaruje, że jeśli ma wybór, chętnie sięga po produkt z ekocertyfikatem. Dla niemal połowy konsumentów znaczenie mają również kwestie zawartości tłuszczu oraz cukru.

W ostatnim kwartale 2014 r. aż 73% konsumentów kupiło spożywczy produkt ekologiczny. Połowa z nich deklaruje kupowanie ekoproduktów przynajmniej raz w tygodniu. Głównym powodem zakupu jest unikanie szkodliwych składników w pożywieniu oraz z troska o zdrowie. Do najchętniej wybieranych certyfikowanych artykułów spożywczych należą: jaja, warzywa, owoce oraz jogurty i kefiry. Co więcej, w ciągu ostatnich 3 miesięcy aż 97% konsumentów kupiło też co najmniej jeden prozdrowotny produkt spożywczy. W tym samym okresie 75% respondentów badań dokonało zakupu produktu dietetycznego, a blisko 70% sięgnęło po naturalny artykuł kosmetyczno-chemiczny, niezawierający parabenów, silikonów oraz innych konserwantów.

Wyniki najnowszych badań GfK pozwalają na wysunięcie bardzo optymistycznych prognoz dla ekobranży. Coraz bardziej widoczne są bowiem zmiany w świadomości konsumenckiej Polaków i ich postawach.