Światowy rynek ekożywności dla dzieci do 2027 r. ma zwiększyć swoją wartość prawie o 12% i przekroczyć próg 17 mld dolarów amerykańskich pod koniec badanego okresu. Analitycy z Market Research Future nie mają wątpliwości. To jeden z najbardziej perspektywicznych segmentów w obrębie ekobranży.

Ekologiczna żywność dla dzieci nieustannie zyskuje na popularności na całym świecie. Koniunkturę w tym segmencie handlu korzystnie stymuluje przede wszystkim wzrost świadomości żywieniowej konsumentów. Równocześnie zwiększają się wymagania dotyczące artykułów spożywczych dla najmłodszych. To uniemożliwia producentom stosowanie niskojakościowych składników. Wielu z nich decyduje się więc poprawić jakość swoich wyrobów poprzez pozyskiwanie certyfikowanych surowców i ekologiczne przetwórstwo. Baby food w jakości BIO staje się odpowiedzią na rosnące potrzeby zabieganych rodziców, którym zależy na zdrowym odżywianiu potomstwa. W wysokorozwiniętych krajach ekologiczna żywność dla maluchów staje się produktem pierwszej potrzeby dla rodziców.