E.Leclerc ogłosił plan poszerzenia oferty związanej ze zdrową dietą. Celem grupy na najbliższe lata jest powiększenie wyboru produktów ekologicznych, propozycji dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, a także żywności pochodzenia roślinnego.

E.Leclerc zamierza powiększyć wachlarz produktów ekologicznych, bezglutenowych oraz odpowiednich dla wegetarian i wegan do 2020 r. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach oraz zacieśnienie współpracy z producentami tzw. zdrowej żywności. Co więcej operator zadeklarował wycofanie ze sprzedaży jednorazowych artykułów plastikowych marki własnej.

Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska powiedział: – Jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziliśmy do naszych sklepów działy z żywnością ekologiczną, które stale rozbudowujemy. Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty. Dlatego to obecnie jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan.

Oferta Bio Village może powiększyć się ze 130 indeksów do aż 250 pozycji produktowych. Ponadto wzbogaci się wybór produktów roślinnych NAT&vie. Ich liczba wzrośnie z 21 do 50. Operator rozbuduje także markę własną dedykowaną osobom z nietolerancją glutenu. Aktualnie obejmuje 14 indeksów. Do 2020 r. będzie ich 40. Poza tym do 30 pozycji produktowych ma zwiększyć się liczba ekologicznych środków czystości Uni Vert.

foto: Karolina Kurek