W ostatnich debatach o przyszłości ekobranży w Polsce wiele uwagi poświęca się sklepom specjalistycznym. Bez ich zaangażowania sektor produktów ekologicznych w Polsce zapewne przestałby się rozwijać w tak imponującym tempie.

Przed ich właścicielami i kierownikami stoi jednak coraz więcej wyzwań. Dla największych sieci handlowych certyfikowana żywność i kosmetyki stanowią bowiem ważne uzupełnienie oferty. Siłą rzeczy nowoczesny kanał dystrybucji detalicznej zyskuje znaczące udziały w rynku. Czy polskie ekodelikatesy mają uzasadnione powody do obaw? Z pewnością ich dobra passa nie skończy się wraz z cenową ofensywą dużych operatorów handlowych. Sklepy specjalistyczne w naszym kraju nieustannie ewoluują. Ich siłą jest elastyczność. Na dynamicznie zmieniającym się rynku to atut nie do przebicia. O kondycji rynku specjalistycznego przeczytają Państwo w naszym czerwcowym EKOraporcie. W numerze piszemy też o tym, jak radzić sobie z „letnim przesileniem” w handlu. Zachęcam też do lektury ROZMOWY MIESIĄCA, w której Krzysztof Maciaszczyk, prezes Miejskiej Areny Kultury i Sportu w Łodzi opowiada o nadchodzących targach NATURA FOOD & beECO. W czerwcowym wydaniu na pewno znajdą Państwo jeszcze wiele innych inspirujących i wartości treści.