O dotychczasowych sukcesach oraz perspektywach dalszego rozwoju z Jakubem Witkowskim rozmawia Michał Nowak.

Skąd wziął się pomysł na stworzenie marki Lavica Food oraz linii produktów wegańskich?
Lavica Food powstała w 2013 r. Początkowo planowaliśmy produkować jedynie świeży hummus, co miało być odpowiedzią na małą dostępność tego typu produktów na półkach. Widząc zmieniające się trendy żywieniowe, w późniejszym czasie dodaliśmy pasztety wegańskie i naturalne słodycze.
Jakie są zalety produktów Lavica Food, wyróżniające je na rynku?
Nasze produkty są produktami świeżymi – lodówkowymi – dzięki temu nie musimy ich poddawać konserwacji w wysokich temperaturach, nie dodajemy też sztucznych konserwantów. Świeże jest smaczniejsze i zdrowsze. Produkcja odbywa się w małych partiach, dzięki czemu nasze produkty smakują jak robione w domu.
Jak wygląda współpraca z Lavica Food oraz kanały dystrybucji Państwa produktów?
Mamy dwa rodzaje produktów. Konwencjonalne dystrybuujemy własnym transportem oraz poprzez regionalnych przedstawicieli i sprzedawane w sklepach spożywczych oraz sieciach. Natomiast produkty BIO dystrybuowane są przez firmę Bio Planet na terenie całego kraju do sklepów specjalistycznych sklepów z żywnością certyfikowaną.
Jakie wartości dodane oferują Państwo przy współpracy?
Uczestniczymy w wszelkiego rodzaju akcjach promocyjnych, gazetkach, degustacjach – z dodatkowym rabatem w wysokości 5-15 %. Bierzemy też udział w targach branżowych
Jakie cele i plany stawiają przed sobą Państwo na najbliższą przyszłość?
W głównej mierze chcemy rozwijać linie produktów BIO – pasty, hummusy oraz naturalne słodycze. Pragniemy też zwiększać dostępność naszych produktów , być dostępnymi w nowo rozwijanych sieciach produktów BIO.